Publication Type:

Ouvrages

Source:

Géographie et cultures, L'Harmattan, Issue 109, Paris, p.186 (2020)

ISBN:

1165-0354

Call Number:

hal-02478841

URL:

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02478841

Abstract:

What do the videogame interfaces of the city, the territories and their production tell us? What do video games tell us about the representation and narration of a place, its resources, its history and its future? With what consequences in return on its image? Is it possible to measure the impact of video game culture on the professionals of the city's production process and their imaginary world, while imagining in return the city's production process and its challenges as a source of inspiration for video game professionals? To what extent, finally, can we verify the emergence of the video game as a possible tool for empowerment?Que nous disent les interfaces vidéoludiques de la ville, des territoires et de leur fabrique ? Que disent les jeux vidéo de la représentation et de la mise en récit d'un territoire, de ses ressources, de son histoire et de son devenir ? Avec quelles conséquences en retour sur son image ? Peut-on mesurer l'impact de la culture vidéoludique chez les professionnel-le-s de la fabrique de la ville, leur imaginaire, tout en imaginant en retour la fabrique de la ville et ses enjeux comme source d'inspiration pour les professionnel-le-s du jeu vidéo ? Dans quelle mesure, enfin, peut-on vérifier l'émergence du jeu vidéo comme possible outil d'empowerment ?

Notes:

Humanities and Social Sciences/Architecture, space managementDirections of work or proceedings

Research team: